مشاوره غیبت سربازی 1401 + مشاوره رفع و توجیه غیبت نظام وظیفه
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 
مشاوره غیبت سربازی
 
 
 
 
 

مشاوره غیبت سربازی، امری ضروری برای تمامی مشمولانی است که در غیبت به سر می برند، افرادی پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی، بنا به هر دلیلی از رفتن به خدمت سربازی امتناع می کنند و در آینده دچار مشکل خواهند شد.

مشاوره غیبت سربازی، جهت راهنمایی برای مشمولانی می باشد که به دلایل مختلفی دارای غیبت سربازی هستند و هنوز موفق به دریافت تایید سازمان نظام وظیفه نشده اند و بنابر مقررات، شامل جریمه غیبت سربازی خواهند شد.

مشاوره غیبت سربازی همچنین مناسب مشمولانی است که به دلیل عدم اطلاع و آگاهی کافی از انجام امور لازم پس از رسیدن به سن مشمولیت، وارد دوره غیبت خدمت سربازی شده اند و نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند. برای این امر می توانید از کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل راهنمایی دریافت کنید.

 

مشاوره غیبت سربازی

چنانچه در حال تحصیل و یا دانشجو می باشید، بهتر است بلافاصله پس از تمام شدن دوره تحصیل خود به منظور مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه جهت استعلام و محاسبه غیبت سربازی دست بکار شوید.

به همین منظور، افرادی که می خواهند در مقاطع بالاتر به تحصیل بپردازند، می توانند از معافیت های تحصیلی استفاده نمایند‌.

 

توجیه غیبت سربازی

دلایل گوناگونی جهت توجیه غیبت سربازی وجود دارد که در صورت دارا بودن شرایط مورد نظر، می توانید جهت توجیه غیبت در خدمت سربازی از آن ها استفاده نمایید.

در ابتدا می بایست نسبت به ثبت و ارسال دفترچه اعزام به خدمت اقدام نمایید و پس از آن پر کردن فرم های نظام وظیفه و برقراری کمیسیون با درخواست مشمول موافقت و یا مخالفت می شود.

تاییدیه های مربوط به مشکل و دلیل غیبت از جمله مدارکی است که باید توسط مشمول غایب ارسال گردد. برای اینکار باید با توجه به مشکلات خود نامه را از سازمان های دولتی دریافت کنید.

برای مثال چنانچه دچار درگیری و اختلافات و طلاق هستید باید به اداره ثبت احوال مراجعه کنید یا در صورت بیماری لازم است به پزشکان معتمد نظام وظیفه و شورای پزشکی سازمان مراجعه کنید.

در اثر بروز بلای طبیعی مانند: سیل، طوفان، زلزله و حوادث ناگوار با مراجعه به مراجع قضایی و پزشکی قانونی و انتظامی، گواهی لازم را دریافت کنید و … از جمله مواردی است که مشمول باید با توجه به شرایط خود به انجام آن ها پرداخته و از غیبت و محدودیت های آن خارج شود.

پس از مورد بررسی قرار دادن مدارک و اعلام نظر قطعی کمیسیون، چنانچه دلایل و مدارک مشمول قابل توجیه باشد، محدودیت های مقرر در قانون و آئین نامه ها از جمله اضافه خدمت، دستگیری و … معاف می گشته و در نتیجه می تواند از معافیت که در زمان غیبت با محدودیت مواجه بود استفاده کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: